September 28, 2023

National

Somos PAC Criticizes Extreme Anti-Immigrant Statements Made During GOP Debate

WASHINGTON, D.C. – Somos PAC, which runs some of the largest independent Latino voter engagement programs in the country, released the following statement today criticizing the Republican field for embracing extreme and out-of-touch positions on immigration on and off the debate stage last night.

[ENGLISH]

"Latino working families want leaders who care about people like us,” said Melissa Morales, Founder and President of Somos PAC. “The extreme positions that Republican presidential candidates embraced on and off the debate stage last night reaffirmed what hardworking Latinos already know: They are just not for us. But that is only part of the story. Latino voters urgently need to see and hear more about where President Biden and Democratic candidates stand on immigration and other key policies that will help build an economy that works for all working people. That’s where Somos comes in: We’re working tirelessly to provide a sharp contrast for Latinos so that on Election Day it's clear which candidates have our backs.”

Earlier this month, the Immigration Hub, Somos Votantes and UnidosUS Action Fund released the results of a poll conducted by BSP Research that surveyed Latino voters in key battleground states (AZ, CO, FL, GA, NV and PA) and Congressional districts in California, New York and Texas. The results clearly demonstrate that a majority of Latino voters reject a wide swath of anti-immigration policies more closely associated with Republicans, including deportation of Dreamers and undermining DACA and legal pathways, and view the GOP as hostile to immigrant communities. Additionally, the poll indicates that President Biden and Democrats have an opportunity to gain critical voters and increase enthusiasm among the Latino electorate by publicly socializing their balanced approach to the nation’s immigration system, contrasting their position against Republican hostile agenda, and delivering a path forward for immigrant workers currently in the country.

Somos PAC is a Latino-led, Latino-focused organization that exists to empower hardworking Latinos in shaping the future of our democracy by increasing our participation in elections and by electing progressive candidates. In 2022, Somos PAC and its affiliated nonprofit ran a $16 million voter contact program across states like Nevada, Arizona, and Georgia, communicating with voters about where candidates stand on policies that provide hardworking Latinos with the tools and opportunities they need to build a good life for themselves, their families and their communities.

To arrange interviews in English or Spanish, please contact Emmanuelle Leal-Santillan by phone at (505) 307-5034 or via email at emmanuelle@somosvotantes.org.

[ESPAÑOL]

WASHINGTON, D.C. – Somos PAC, quien dirige algunos de los programas independientes de alcance Latino más grandes del país, compartió hoy la siguiente declaración criticando al campo republicano por impulsa posiciones extremistas y desactualizadas sobre el tema de inmigración dentro y fuera del escenario del debate anoche.

"Las familias trabajadoras latinas quieren líderes que se preocupen por personas como nosotros,” dijo Melissa Morales, Fundadora y Presidenta de Somos PAC. "Las posiciones extremistas que los candidatos presidenciales republicanos promovieron anoche dentro y fuera del escenario del debate reafirmaron lo que los latinos trabajadores ya saben: Simplemente no están con nosotros. Pero eso es sólo una parte de la historia. Los votantes Latinos necesitan urgentemente ver y escuchar más sobre la posición del presidente Biden y los candidatos demócratas en materia de inmigración y otras políticas claves que ayudarán a crear una economía que funcione para toda la gente trabajadora. Ahí es donde entra Somos: estamos trabajando incansablemente para brindar un fuerte contraste para los latinos, de modo que el día de las elecciones quede claro cuáles candidatos nos respaldan”.

A principios de este mes, Immigration Hub, Somos Votantes y UnidosUS Action Fund publicaron los resultados de una encuesta realizada por BSP Research que encuestó a votantes latinos en estados claves (AZ, CO, FL, GA, NV y PA) y distritos del Congreso en California, Nueva York y Tejas. Los resultados demuestran claramente que una mayoría de votantes latinos rechazan una amplia gama de políticas antiinmigrantes más asociadas con los republicanos, tanto como la deportación de los Dreamers, los ataques contra DACA y las vías legales, y ven al Partido Republicano como hostil contra las comunidades de inmigrantes. Además, la encuesta indica que el presidente Biden y los demócratas tienen la oportunidad de ganar votantes críticos y aumentar el entusiasmo entre el electorado latino al socializar públicamente su labor balanceado hacia el sistema de inmigración de la nación, contrastar su posición con la agenda hostil republicana y ofrecer un camino hacia adelante para los inmigrantes trabajadores actualmente en el país.

Somos PAC es una organización dirigida por Latinos y enfocada en Latinos que trabaja para empoderar a los Latinos trabajadores en darle forma al futuro de nuestra democracia por medio de aumentar nuestra participación en las elecciones y por elegir a candidatos progresistas. En el 2022, Somos PAC y su organización afiliada manejó un programa de alcance electoral de $16 millones en estados como Nevada, Arizona, y Georgia, comunicándose con los votantes acerca de las posiciones de los candidatos sobre las políticas que brindan a los Latinos trabajadores las herramientas y oportunidades que necesitan para crear una buena vida para ellos mismos, sus familias y sus comunidades.

Entrevistas disponibles en español o en inglés, comuníquese con Emmanuelle Leal-Santillan por teléfono al (505) 307-5034 o por email al emmanuelle@somosvotantes.org.