September 27, 2023

Nevada
Back

Somos Votantes Celebrates Hispanic Heritage Month with Sen. Jacky Rosen and Nevada Secretary of State Francisco “Cisco” Aguilar

Over 200 People Attended Free Event at East Las Vegas Community Center Celebrating Nevada’s Working Families

[ENGLISH]

LAS VEGAS, NV – On Friday, Sept. 22nd, over 200 people attended a free event at the East Las Vegas Community Center celebrating Hispanic Heritage Month and Nevada’s working families. Somos Votantes, a Latino-led organization that works to empower hardworking Latinos with the tools and opportunities we need to fully participate in our democracy, hosted the family-friendly event that featured local Latino-owned small businesses, included food, live music and a resource fair and provided the Latino community with an opportunity to hear from U.S. Senator Jacky Rosen and Nevada Secretary of State Francisco “Cisco'' Aguilar, who were guests at the event.

“Latino working families are shaping the future of Nevada and are helping to keep growing our economy,” said Melissa Morales, Founder and President of Somos Votantes. “Hispanic Heritage Month is a time to celebrate our cultures and our roots but it is also a time to celebrate the role working people like us play as the pilares of our economy. I’m especially grateful to Sen. Jacky Rosen and Nevada Secretary of State Francisco 'Cisco' Aguilar for joining us in celebrating our hardworking families.”

“At the heart of the Latino community in Nevada are nuestras familias trabajadoras, the hardworking families who power our state,” said U.S. Senator Jacky Rosen. “I was proud to join Somos Votantes to celebrate Hispanic Heritage Month and Nevada families. I’m working in the Senate every day to support Latino families in Nevada by pushing to lower costs, create good-paying jobs, and keep communities safe.”

"Latino working families and Latino-owned small businesses help keep Nevada going,” said Nevada Secretary of State Francisco “Cisco'' Aguilar. “It was an honor to celebrate their contributions alongside Senator Jacky Rosen for Hispanic Heritage Month on Friday! Thank you to Somos Votantes for providing the community with an opportunity to meet and talk with their elected leaders about their businesses! I will continue working to ensure Nevadans have the foundation they need to build a good life for themselves and their families."

“Hispanic Heritage Month is not only a celebration, it’s also a call to action,” said Magali Leal, a Somos volunteer who attended the event. “We need more Latinas like me to participate in our democracy and ensure that our stories are front and center. Meeting Sen. Jacky Rosen in person was a life changing experience, made all the more special to have my two-year old son give his Senadora a high five. Thank you Somos for this wonderful and memorable opportunity.”

Interviews can be given in both English and Spanish, as requested.

[ESPAÑOL]

Somos Votantes celebra el Mes de Herencia Hispana con la Senadora Jacky Rosen y el Secretario de Estado de Nevada Francisco “Cisco” Aguilar”

Más de 200 personas participaron en el evento gratuito en el Centro Comunitario del Este de Las Vegas celebrando las familias trabajadoras de Nevada

LAS VEGAS, NV – El viernes, 22 de septiembre, más de 200 personas participaron en un evento gratuito en el Centro Comunitario del Este de Las Vegas celebrando el Mes de Herencia Hispana y las familias trabajadoras de Nevada. Somos Votantes, una organización que trabaja para empoderar a los Latinos trabajadores para que participen en nuestra democracia, organizó el evento. El evento familiar destacó a las pequeñas empresas locales, incluyendo comida, música en vivo y recursos comunitarios, y brindó a la comunidad Latina la oportunidad de escuchar a la Senadora Jacky Rosen y al Secretario de Estado de Nevada Francisco "Cisco" Aguilar, quienes fueron invitados al evento.

“Las familias trabajadoras están dando forma al futuro de Nevada y siguen ayudando a que nuestra economía crezca,” dijo Melissa Morales, Fundadora y Presidenta de Somos Votantes. “El Mes de la Herencia Hispana es un momento para celebrar a nuestras culturas y nuestras raíces, pero también es un momento para celebrar el papel que los trabajadores como nosotros juegan como pilares de nuestra economía. Estoy muy agradecida con la Senadora Jacky Rosen y el Secretario de Estado de Nevada Francisco “Cisco” Aguilar por acompañarnos en celebrar a nuestras familias trabajadoras.”

“En el corazón de la comunidad Latina en Nevada están nuestras familias trabajadoras, quienes impulsan a nuestro estado,” dijo la Senadora Jacky Rosen. “Me enorgullece haberme unido a Somos Votantes para celebrar el Mes de la Herencia Hispana y a las familias de Nevada. Cada día trabajo en el Senado para reducir los costos, crear empleos bien remunerados y mantener a las comunidades seguras para poder apoyar a las familias Latinas en Nevada.”

"Las familias trabajadoras Latinas y las pequeñas empresas Latinas mantienen a Nevada en marcha,” dijo el Secretario de Estado de Nevada, Francisco “Cisco'' Aguilar. “¡Fue un honor celebrar sus contribuciones junto con la Senadora Jacky Rosen para el Mes de la Herencia Hispana este viernes! Gracias a Somos Votantes por brindarle a la comunidad la oportunidad de reunirse y hablar con sus líderes electos sobre sus negocios! Continuaré trabajando para garantizar que los nevadenses tengan la fundación que necesitan para construir una buena vida para ellos mismos y sus familias".

“El Mes de la Herencia Hispana no es sólo una celebración, también es un llamado a la acción”, dijo Magali Leal, voluntaria de Somos quien asistió al evento. “Necesitamos que más Latinas como yo participen en nuestra democracia para asegurar que nuestras historias estén al frente y al centro. Conocer a la Senadora Jacky Rosen en persona fue una experiencia que me cambió la vida, lo que se hizo aún más especial fue cuando mi hijo de dos años le hizo un high five a su Senadora. Gracias Somos por esta maravillosa y memorable oportunidad”.

Entrevistas se pueden dar tanto en inglés como en español, según como se soliciten.